Név: Jelszó:
2017. december 16. 00:02
Online Tanácsadás
Tomiboy
tag
Hozzászólások száma:
1
2017. augusztus 20. 13:07 543
Tisztelt Online tanácsadó!

2017.06.02.-án vásároltam egy gáz főzőlapot a Media Markt webáruházából. A termék a szállítás során megsérült (egy horpadás van rajta és a zománc is lepattant) de ezt nem vettük észre sajnos csak akkor amikor már be akartuk azt építeni 2017.08.10.-én. Sajnos előtte nem bontottuk ki teljesen és nem néztük át a készüléket. A főzőlapot megreklamáltam a Media Markt ügyfélszolgálatának, de ők azt írták vissza hogy csak 14 napon belül tudták volna cserélni a terméket és most már nem tudnak mit tenni.
A kérdésem arra vonatkozna hogy jogszabály szerint helytálló e az állításuk, és tényleg nem reklamálhatok meg csomagolás sérült terméket 14 nap után?

Előre is köszönöm válaszukat.

Üdvözlettel:
Köteles Tamás

nagynemarika
tag
Hozzászólások száma:
1
2015. október 12. 20:29 542
 Tisztelt Online Tanácsadó!

Végső mentsvárként fordulok ide, hátha tud segíteni a problémámon.
A TIGÁZ Zrt. 2011. júniusában leolvasta a mérőórám. Ezt követően havi rendszerességgel kaptam a számláimat, amiket be is fizettem, majd 2012. áprilisában megjelent a TIGÁZ mérőóra leolvasás végett. Az elszámoló számlán 3.300 m3 gázfogyasztást számláztak ki a leolvasott mérőóraállás alapján. Nyílván reklamáltam, de nem sok sikerrel. Ezt követően 2012. októberében ki is kapcsolták a gázt nálam, mivel ha akartam volna sem tudtam volna kifizetni a több, mint 500.000,- Ft-os tartozást, amikor minimálbérből élek/éltem. Később behajtó cégnek is kiadták a tartozásom, majd azt a tanácsot kaptam, hogy vizsgáltassam be az órám, mert ha nem jól működik, akkor "nyert ügyem van". A bevizsgálás megtörtént 2013. októberében, amelyen a mérőóra a pontossági vizsgálatnak nem felelt meg. A dolog szépsége, hogy a műszeres vizsgálat szerint mínuszban mért, ezért a TIGÁZ még pluszban 138 m3-t kiszámlázott. Fogyasztóvédelemhez fordultam és kértem, hogy - mivel hibás volt az óra - az előző évek átlagfogyasztása alapján állapítsák meg az adott időszak fogyasztását, mivel egy 90 m2-es családi ház nem fogyaszthat el egy év alatt 3.300 m3-rel több gázt az előző évhez képest. A fogyasztóvédelem elutasított, indokolása szerint a TIGÁZ jogszerűen járt el. Megfellebbeztem, de az elsőfokú határozatot helyben hagyták. 
Most azon gondolkodom, hogy bírósághoz forduljak-e? Van-e esély arra, hogy bizonyítsam igazam. Tudom, hogy nem fogyasztottam el ennyi gázt, nem szaunáztam odabennt, és a gáz sem szivároghatott, mivel a házam alatt, a pincében van az óra. Ha 3.300 m3 elszivárgott volna, azt éreztem volna, de minimum felrobbant volna az egész ház. Hogyan bizonyíthatnám igazam? Hova fordulhatnék a problémámmal? Van-e esély arra, hogy az előző évek alapján számoltassam ki a gázfogyasztásom, és hogyan?
Kérem szíves segítségét, illetve véleményét az ügyemben!
Várom válaszát
Köszönettel: Nagy Józsefné

Krumplirozsa
tag
Hozzászólások száma:
1
2015. szeptember 16. 09:10 541
Tisztelt Hölgyem/Uram, tisztelt Tanácsadó!
Az alábbi ügyben kérem szíveskedjék állástfoglalni, a vitás kérdés megoldásában elviekben segítségemre lenni!
2015. július 3-án egy magyarországi távközlésszolgáltató cég megkeresésére, egyoldalú szerződés módosítás helyett ( meglévő díjcsomag árának emelése ) az általuk felajánlott hűségidőn belüli díjmentes díjcsomagváltás lehetőségével éltem.
A szerződéskötés alkalmával az ügyintéző javaslatára további kedvezmény lehetőséget vettem igénybe, miszerint a 14.000 forintos havi előfizetési díjat csökkentve, havi 9990 forintért vehetem igénybe a szolgáltatást. Az ügyintéző hölgy nem tájékoztatott ennek a kedvezménynek a 43. 000 forintos kötbéréről, ami a következő telefonszámlámon kiszámlázásra került. A szerződésben ez a  43.000 forintos tétel nem szerepel, csupán maga a kötbér kifejezés található a megrendelt szolgáltatások között, a fenti összeg sehol nem jelenik meg és szóban sem hangzott el.
A telefonos ügyfélszolgálaton a számla megérkezésekor azonnal panaszt tettem, amit rögzítettek, majd a helyi kirendeltségen rendeztem az aktulis tényleges forgalmon alapuló számlám, de a kötbért nem fizettem ki. A kirendeltségen is felvették a panaszom, majd kérdésemre az ügy esetleges rendezési lehetőségére a következő választ kaptam az ügyintézőtől.
Valószínűsíthető, hogy a 43 000 forintos  díjcsomagkedvezmény kötbérét jóvá fogják írni, elengedik számomra, de a kedvezményt meg fogják tőlem vonni. Így a következő két évben ( a vállalt hűségidőn belül ) a magasabb havidíjat kell, hogy fizessem. Ez az összeg havi 4000 forinttal magasabb, mint a jelenleg fizetett összeg. Két év alatt ez közel 100 ezer forint, jóval több, mint a kötbér összege. Sarokba szorítottnak érzem magam. A szolgáltató alkalmazottja tévedett, nem én hibáztam és ennek ellenére szeretnének egy olyan helyzetbe kényszeríteni , amiben végül kénytelen leszek kifizetni a fent említett összeget, ha nem akarok még rosszabbul járni.Ez  a helyzet igen fals és igazságtalan.
Köszönettel várom állásfoglalását, tanácsát!
Üdvözlettel: Kovács Krisztina

sanyi0
tag
Hozzászólások száma:
1
2015. augusztus 12. 11:22 540
                                         T.Online Tanácsadó

Autó alkatrészt vásároltam internetes web-árúházon keresztül.
A alkatrész hibás termék volt, az alkatrész cseréjét kértem a kereskedőtől.
Alkatrész ára 9.800.- ft volt azaz nincs rá kötelező garancia, de kellékszavatosság
van, melynek a eljárási csere folyamata ugyan az mint a garancia esetén.
Kérdésem a vállalkozásnak a fogyasztói törvényben szabályzót eljárást miért nem
kell betartania. Esetem úgy néz ki mintha ócska piacról vásároltam volna az
alkatrészt , és nem egy hivatalos kereskedőtől. Minden fogyasztói jogomtól megfosztottak. Ez    vállalkozás tudja pontosan   hogy fogyasztó védelmi hatóságnak nincs jogköre a tisztességtelen   kereskedelemi gyakorlatuk megszüntetésre.
Véleményem a fogyasztó védelmi törvény jó tiszta és egyértelmű, csak vannak
vállalkozások  akik ezt nem tartják be, mert tudják bíróságon  kívül nincs hatóság  aki
betartatnák velük a fogyasztói törvényt.
WRC Hungary Kft. "Megbízható alkatrészek az autódhoz" szlogennel.

Norbedli
tag
Hozzászólások száma:
1
2015. július 24. 19:52 539
 Üdvözlöm!

2015.04.27-én vásároltam egy irodai forgószéket 24990 Ft-ért.A szék hintafunkcióval van ellátva. Néhány napja a szék használhatatlan,nem lehet benne stabilan ülni,csak hintázni,ami munka közben ingencsak zavaró. A vásárlás helyszínére visszavittem, ott azt mondták ,hogy visszaadják a pénz. Kértem az eladót ,hogy cserélje ki,de a válasz az volt,hogy nem lehet kicserélni,mert a termék ára időközben változott,így rá kell fizetnem 5000 ft-ot. Visszaadja a pénzt és vásároljam meg újból! Én továbbra  is ragaszkodtam a cseréhez,végül egy felettese megengedte a cserét de így meg nincs rá a 6 hónap garancia,mivel a vásárlás napjától számolják a garanciaidőt!

Kérdésem:
Ha kapok cserébe egy újat,akkor nem attól a naptól érvényes a garancia amikor kicserélik a  terméket? 
Ha a vásárolt termék meghibásodik,és időközben feljebb megy az ára,valóban ki kell fizetnem a különbözetet?
Válaszát előre is köszönöm!
V.Sándor

zsuzso
tag
Hozzászólások száma:
1
2015. július 14. 18:24 538
Szeretném megtudni, hogy hol lehet bejelenteni, hogy a közelünkben működő kis ABC-ben nincsenek árak kitéve....
Jelentős kár éri a fogyasztókat, mivel minden alkalmazott más-más áron árulja az élelmiszereket. Három eladó van.
Furcsa, hogy egyik nap egy áru 560.-Ft, másnap a másik eladónál 680.- Ft az az áru...
Kicsit jobban kellene ellenőrizni az ilyen eseteket.
A választ előre is köszönöm.

Majd elfelejtettem a Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Osztályának e-mail. címén nem lehet írni, hiába
van megadva.


kovaridalma
tag
Hozzászólások száma:
1
2015. január 20. 12:06 537
 Tisztelt Tanácsadó!

A következő problémában szeretném tanácsát kérni: Szombaton ismeretlen okból kifolyólag (feltételezhetően a kutyánk miatt) eltörött a házunk előtt álló, telken belül levő gázcsap. A gáz a házba nincs bevezetve, csak a csonk állt ki a földből. Elkezdett ömleni a gáz, jöttek tűzoltók, rendőrök, helyszínelők, katasztrófavédelem, majd a tigáz szakemberei is megérkeztek. 2-3 óra munkával sikerült elhárítaniuk a veszélyt. Ezek után a tigázos szakember közölte, hogy majd számíthatunk egy nagyobb összegű számlára, ami a kiszállás-szerelés díját tartalmazza. Sajnos aláírtunk egy papírt, hogy elismerjük a károkozást, mivel valószínű, hogy a mi kutyánk okozta a bajt. Azonban a következő kérdések merültek fel bennünk: A gázcsonk, ami kiállt a földből, kinek a tulajdona? Kinek kellett volna karban tartania? A házunkba nincs beveztve a gáz, 3 éve vettük az ingatlant, a gázcsonk akkor már telken belül volt. Semilyen munkavégzés nem történt, a helyszínelők pedig elvitték a csonkot, és esetleges anyaghibát emlegettek. 

Mit tehetünk? Mindenképpen fizetnünk kell? A TIgázos azt mondta, ha nem írjuk alá a papírt, hogy elismerjuk a károkozást, akkor per lesz belőle. Pereskedni nem nagyon szeretnénk, anyagilag sem nagyon tudnánk megtenni, de időnk sincs rá.

Köszönöm és várom válaszát!
Üdvözlettel: K Dalma

APa
tag
Hozzászólások száma:
1
2015. január 16. 16:47 536
 Tisztelt Tanácsadó!

Notebookom alaplapra integrált SSD tárhelye elromlott. A hibát a gyártó elismerte. A készülék kérdéses alkatrészét a gyártó által kijelölt szakszerviz a gyártónál vásárolt szolgáltatás ("garancia-meghosszabbítási csomag") keretében díjmentesen kicserélte. Aláírásommal igazoltam, hogy a készüléket "megjavítva átvettem". A "javítás" az alaplap cseréjét jelentette, a szoftverek újratelepítését (és így az új hardverelem kifogástalan működésének tesztelését) nekem kellett otthon elvégezni. A teszt eredményes volt. A kicserélt hardverelem (alaplapra integrált SSD tárolóegység) kapacitása azonban kisebb volt (32GB helyett 24GB) az eredetileg vásárolt konfigurációhoz képest. A gyártó ügyfélszolgálatánál panasszal éltem, amire a következő választ kaptam:
1. A gyártó az adott típussal kompatibilis alaplapok közül már csak 24GB integrált SSD-vel szerelt egységet forgalmaz.
2. Megértik a problémámat, "hiszen kisebb kapacitást kapott mint amikor vásárolta".
3. "Javaslatom sajnos ez esetben nincsen, hiszen olyan dologról beszélünk, amely jelenleg már nem létezik."
4. Illetve mégis: "Jogi orvoslást minden esetben a Békéltető Testület vagy a Bíróság szabhat ki.

Kérdésem:
Amennyiben a kérdéses alkatrész cseréje csak "downgrade"-del oldható meg (kisebb kapacitás), kérhetem-e magának a készüléknek a cseréjét, és ha igen, erre a gyártó által vállalt 2 év jótállás vonatkozna, vagy e szintúgy kisebb kapacitású cseretermékre az eredeti készülék "garanciakiterjesztésének" még hátralévő időszakára vonatkozna jótállás? Mert kiegyeznék a downgrade-del, ha valamilyen formában (új cserkészülék és/vagy 2 év "garancia" vagy valamely más központi elem upgrade-je) kompenzálnák az engem ért érdeksérelmet.
Üdvözlettel
P. andras 

Joó Gábor
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. december 17. 12:32 535

Kedves Szakértő!

 Az itt közölt levelet küldtem a biztosítónak, miután sokadszorra is állította, Ők elküldték a csekket és a befizetés hiányában a
felszólító levelüket is sima levélként, én ezt kétlem, mivel még egy alkalommal sem történt meg, míóta itt lakom, hogy egy azonos
szolgáltatótól, egy-két hónapon belül feladott, két fontos levél eltünjön. Mit tanácsolnak, mit tegyek még?

"Tisztelt Ügyfélszolgálat
 
Szeretném még egyszer elmondani, hogy a casco biztosításommal kapcsolatosan
semmiféle értesítést nem kaptam Önöktől a megszűnést közlő levelük előtti két hónapban.
Ezért kérem, a postakönyvükben nézzenek utána és az eredményről értesíteni szíveskedjenek."
 
Tisztelettel: Joó Gábor panaszos

eszti90
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. december 10. 21:07 534
 Tisztelt Szakértő!

Múlt hónap végén (2014.11.25.) vásároltam egy 9490 Ft-os cipőt a soproni a CCC áruházban, melyre 6 hónap garanciát vállaltak. A tegnapi nap folyamán (2014.12.09.) sajnos vissza kellett vinnem, ugyanis az egyik cipő belső oldalából egy szúrós merev fém betét állt ki, így a viselése rendkívül kellemetlenné vált. Az üzletben hamar megállapították a kárt, és elismerték a termék hibáját, majd közölték, hogy itt helyben és most, vásárolhatom le, maximum a holnapi nap folyamán. Nekem ez az időpont rendkívül alkalmatlan volt ugyanis már az esti órákban jártunk, valamint még más helyekre kellett időpontra eljutnom. Próbáltam megbeszélni a hölggyel, hogy biztosítson számomra egy olyan lehetőséget, mely által a további 1-2 hétben levásárolhatom náluk a termék árát, hivatkozva arra, hogy nem helybéli vagyok a városba történő bejutás nem oldaható meg könnyen számomra. Természetesen elzárkózott tőle. Megkíséreltem azt, hogy állítsunk ki egy utalványt vagy egy bélyegzővel aláírással ellátott nyomtatott papírt, mely igazolja, azt hogy itt jártam elfogadták a hibát, levásárolható a termék. Szintén elzárkózott tőle. Feltettem neki a kérdést, hogy abban az esetben mi volna a megoldás, ha például egyik családtagom ment volna aznap éppen a városba és vele küldtem volna vissza az én rossz cipőmet. Érdemleges választ nem kaptam. Megkérdeztem tőle, hogyha én most innen hazamegyek elviszem a rossz cipőt is, és ha visszajövök 1-2 hónap múlva, bejelenteni a kárt, (a vásárlástól számított 6 hónapon belül), mintha most itt sem jártam volna, akkor kicserélik-e a cipőmet? Azt a választ kaptam, hogy a károkozás időpontjától rohamos időn belül be kell vinni a cipőt, azt nem lehet hogy megtörténik a károsodás, majd a termék 2 hónapot áll a szekrényben és utána visszük vissza. Véleményem szerint Ön is érzi, hogy joggal tettem fel a kérdést, hogy a boltban azt honnan fogják megtudni, hogy ezt a cipőt december 7-én ért-e a kár vagy éppenséggel február 23-án, ha én például február 25-én visszem vissza hozzájuk a hibás terméket. Szintén csak hebegés - habogás volt a válasz, valamint annak az erősítése vagy ma vagy holnap vásárolható le.
A kérdésem az volna, fordulhatok-e valakihez ebben az esetben, van-e jogom ahhoz hogy egy pár hetes esetleg hónapos türelmi időt biztosítsanak számomra utalvány formájában? (tudtommal más üzeltekben működik ilyen) Vagy esetleg van-e olyan lehetőségem, hogy a termék további használata nélkül, a garancia időtartama alatt, bármikor visszavihetem a terméket egy számomra megfelelő időpontban, úgy hogy akkor is a levásárlás lehetőségét megadják nekem?

Szíves türelmét és segítségét megköszönve

B.E.

Saci
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. december 10. 09:32 533
 Tisztelt Tanácsadó!
Novemberben kinztem egy hűtőt a Rpttenbiller u. 4. Bemutatóteremben, szépséghibás Gorenje-t. Ott helyben nem lehetett kifizetni, néhány nap múlva házhozszállították- akkor fizettem, gépet, szállítást. Sajnos nem működött ill. melegített a belseje. Azonnal telefonáltam, mondták, hogy visszaviszik, de jelenleg ugyanilyet- ui. típust nem lehet rendelni, de egy ehhez hasonlót igen.
Megmonták, hogy az 7000 Ft-tal drágább lesz és a szállításért már nem kell fizetnem. Rendben, mondtam . Aztán kaptam egy emailt, amiben visszaigazolták ezt a rendelésemet, de abban már nem 7000-rel, hanem 17.000-rel mgasabb ár szerepelt. Sajnos erre én nem reagáltam, megnéztem a honlapot, azon a telefonban jelzett ár szerepelt.
Meghozták a gépet, itt bontották ki, egy pici horpadás van az elején, szemmagasságban- eléggé feltűnő- ezt írásban rögzítettem a szállítók papírján, és valóban a 17.000 Ft-tal magasabb ár volt a számlán.
Kifizettem, de emailben jeleztem a problémáimat.
A horpadásra 3000 Ft engedményt ajánlottak, az árra pedig azt, hogy ennyi volt az ára a rendelés napján.
Kérdéseim:
Ha naponta és iolyen mértékben változhat az ár, akkor erre nem kellett volna figyelmeztetni engem?
Amikor telefonban mondták az árat, akkor én azt elfogadtam és kértem a gépet, tehát nem az számít a megrendelés napjának?A honlapon iyen ár azóta sem fordult elő! Egy grafikon is mutatja az árváltozást, az sem jelez "kiugrást". Miután jeleztem a problémámat , le is vették ezt a gépet a megrendelhetők sorából.
De nem is értem ezt a változást- a valuta nem ugrált így az utóbbi néhány hétben. Még a "régi" rendszerben szocializálódtam, eddig a részvények árának "ugrálását" tanultam meg.
Szóval mit javasol- békéljek meg a helyzettel- van egy 115900 Ft-os kissé horpadt hűtőm- amit "sikerült " drágábban megvennem vagy van remény arra, hogy továbblépjek és a különbözetet visszakapjam, valamint a horpadásért is elfogadhatóbb összeget kapjak.
ha igen, akkor milyen lépései vannak ennek.
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel: Bazsó Sarolta

Nagy János
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. december 08. 11:49 532
Tisztelt Tanácsadó!
Véleményét és segítségét szeretném kérni egy butor vásárlás ügyében. Október 21-én megrendeltem egy ülőgarniturát. Az előleg kifizetésekor a Megrendelő lapon minden szükséges adat szerepel, többek között a megrendelési határidő is ami nevezetesen 28 munkanap. A határidő már régen lejárt és a bútor sehol, csak hitegetnek, hogy legyünk türelemmel. A szoba üres és jön a Karácsony. Milyen lépéseket tehetek ilyen esetben? Van-e késedelmi díj? Vagy egyéb jogi lépések? A megrendelés a KOV-SÁN Kft Szivárvány Bútor raktárában XIII.ker Országbíró u 60 szám alatt kötetett. Várva mielőbbi válaszát, köszönöm segítségét Nagy János

Ili
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. november 26. 14:16 531
 Tisztelt Szakértő!

Az alábbiakban kérném a segítségét:
A szüleim 2014. áprilisában kötöttek szerződést egy céggel, konyhabútor és beépített szekrény készítés és beszerelésre.
A munkát el is készítették, a beszerelés megtörtént, az elkészült bútorokra egy év garanciát vállaltak, ami a szerződésben is benne van.
Sajnos, nem sokkal a beszerelés után azt tapasztalták, hogy a mosogató körül nem megfelelően lett szigetelve a munkapult, ezért beszivárog a víz és elázik a munkalap. Ezt azonnal jelezték a cég képviselőjének, aki korábban összerakta a konyhaszekrényt. Ígéretet kaptak a hiba kijavítására, de az nem történt meg. Többszöri telefonos megkeresés és üzenet váltás következett, melyben mindig ígéretet kaptak egy-egy újabb és újabb időponttal, de továbbra sem történt semmi.
Édesanyám utolsó kísérletként küldött egy újabb üzenetet, amiben közölte, hogy amennyiben a megadott határidőig nem javítja ki a hibát, a fogyasztóvédelemhez fordul. Erre telefonon megkereste őt a szerelő és kérte a méreteket, mivel elmondása szerint, ő azt már elfelejtette és, hogy szombaton (november 15.) viszi a munkalapot és elvégzi a javítást. 
Ez mind a mai napig nem történt meg. 
Abban szeretném a segítségét kérni, hogy ilyen esetben mi a hivatalos eljárás és annak mi a menete, illetve milyen fórumokhoz érdemes fordulni, hogy megoldódjon végre ez a hónapok óta húzódó probléma. 

Várom mielőbbi válaszát!

Köszönettel:
Kocsiné Ili

Csilla70
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. július 25. 07:29 530
 Tisztelt Tanácsadó!
 
Felvilágosítást szeretnék kérni. Kocsinkat szerelőhöz vittük. Egy hete "javítgatják". Az már kiderült számunkra, hogy ehhez a típushoz nagyon nem értenek. Eddig "tisztogattak" bizonyos alkatrészeket, amitől nem szűnt meg a hiba. Most- saját bevallásuk szerint kértek segítséget egy másik szerelőtől, aki talán ért valamicskét az autókhoz is. Ezzel sem szűnt meg a hiba. Próbaalkatrészeket építettek be, hogy rájöjjenek a hiba forrására.Kérdésem az lenne, ha -szakzsargonnal élve- légkalapálnak a kocsin, vagyis nem szüntetik meg a hibát, csak keresgélnek, akkor felszámítható teljes munkadíj (egyébként még a munkadíjukról sem adtak felvilágosítást, mikor odavittük az autót), avagy felszámítható-e egyáltalán munkadíj. Ezektől a javítgatásaktól nem lett jobb a kocsi, sőt- merem állítani, hogy a belepiszkálás egyáltalán nem fog jót tenni a motornak. Félő, hogy nagyobb károm lesz még, ha tovább marad ott az autóm.
Várom mielőbbi válaszát!
 
 

szatmarisz
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. május 08. 12:04 529
Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Tisztelt Tanácsadó!

2014.04.10-én vásároltunk édesanyám 50. születésnapjára egy arany nyakláncot, medállal, valamint egy hozzátartozó karkötőt az EXCLUSIVE GOLD KFT.-től  az Árkádban. (1106 BUDAPEST, ÖRS VEZÉR TERE 25.)
 

2014.04.12-én átadtuk. A karkötő a csattjánál meg volt gyengülve , így visszavittem a kereskedőhöz, aki elküldte javításra, és megerősítette szóban, hogy rosszul került felhelyezésre a "papucs", nincs a teljes vastagsága befogatva. A javítás után ugyanazon a részen már el is szakadt a szem.

Ekkor már nem akartam újra elfogadni a javítást, így hosszas vita után visszakaptam a vételárat.

Azóta a nyaklánc is elszakadt szintén a csattnál. A mai napon anyukámmal visszamentünk az üzletbe, hogy vagy cseréljék ki egy másik típusú nyakláncra, vagy adják vissza az árát.

Mivel csak 2 alkalmazott volt az üzletben, így csak és kizárólag az volt a lehetőség, amit felkínáltak, hogy hagyjuk ott a láncot, és majd hétvégén megnézi a boltvezető, és eldöntik, hogy milyen lehetőségeink vannak. Ők nem tudnak semmi mást tenni.

Felháborítónak és elfogadhatatlannak tartom, hogy vásárláskor rendkívül segítőkész mindenki, de miután már nagyon sokadszorra kell visszamennem, még így sincs semmi rossz érzet bennük, és nem akarnak felelősséget/garanciát/jótállást vállalni az általuk forgalmazott termékekért.

Több szempontból is kellemetlen a helyzet, egyrészt a megajándékozott csak bosszúságot kapott, és már ő is többször utazott az ékszerek miatt, másrészt folyamatosan azt a vádat hangoztatta a kereskedő, hogy mi szakítottuk el, más megoldás nem lehet.

Sokat gondolkodtam, de nem tudok olyan indokot, ami miatt megérte volna nekem ez az egész huzavona, nem találok olyan indokot, ami alátámaszthatná, hogy milyen hasznom származna a szándékosságból. A többszöri utazgatás,  az idegeskedés, a kellemetlenség és mostanra már a karkötő vételárát meghaladó utazási költségem származik ebből a huzavonából.

A javításról, és az elállásról semmilyen papírt nem kaptam.

Kérem, hogy vizsgálják meg, hogy szabályosan jár-e el az üzlet a hibás termékek ügyében. Milyen lehetőségeim vannak?

Válaszukat előre is köszönöm!

Tisztelettel:
Szatmári Szilvia
 


weberviki
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. február 27. 14:12 528

 Tisztelt Szakértő!

 

A minap történt az eset, hogy egy webshopban megrendeltem egy csizmát, amit már előző hónapban is kinéztem, de akkor még 9900 Ft volt, így letettem róla. Most viszont kiárusítanak, és észrevettem, hogy 4900,- volt a méretemben (legalábbis azt hittem), így meg is rendeltem gyorsan, nagyon örültem neki. Ez történt 02.25-én 13.50-kor. Még aznap 5-6 óra felé írtam e-mailt, hogy mikorra várható a rendelésem. Válasz nem jött, pedig egy közösségi portálon lévő oldalukon még akkor is aktívak. Másnap (02.26) fél 1kor kaptam egy e-mailt, hogy megkapták a rendelésem, de sajnos készlethiány miatt nem tudják teljesíteni azt, elnézésem kérik. Ezt aznap este 7 óra felé sikerült elolvasnom, nagyon ideges lettem, írtam is nekik, hogy ezt hogy gondolják, mert még akkor is (este!) fenn volt a webshopban, hogy van készleten a csizma. Majd jött a válasz 9 órakor, hogy szerintük engem semmiféle kár nem ért, úgyhogy jogtalan a reklamációm. Ezt követően megint megnéztem a webshopot, ahol akkor már csak egy méret volt fenn az adott csizmából.

A webshop mellett egyébként üzlete is van a  cégnek, tehát elképzelhetőnek tartom, hogy elfogyott menet közben az adott csizma, de megtévesztő ez az egész. Ráadásul több mint egy nap kellett, hogy eltűntessék a webshopból, hogy van készleten, mert bizonyítékom van rá(!), hogy még akkor sem tették ezt meg, mikor nekem írtak, hogy már nincs a csizmából.

Becsapva érzem magam, én tényleg meg akartam vásárolni a csizmát és úgy érzem, hogy a cég becsapja vásárlóit ezekkel a megtévesztő készletinformációkkal.
A kérdésem az, hogy ez a vásárló megtévesztésének minősül-e és ha igen, akkor van-e erre valami szankció?

Várom válaszát!

Üdvözlettel:

Wéber Viktória

 


zomborgo
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. február 20. 10:29 527
  Meglepve tapasztaltam, hogy a KQG 6l6b típusú mikrosütőm a beállított 30 perc előtt önhatalmúlag kikapcsolt. és utána nem is hagyta magát elindítani.

Nosza  hívom a szervízt, előkészítem a garancia jegyet, a padlást átrámolom az erdeti dobozért és várom a szállítókat. Kb 8 órai várakozás után az adott napon megjött. Lezáratta velem a dobozt, alá akarta iratni velem a kis papírját két helyen is, és éppen távozni készült, amikor kértem róla valami írást. 
-Vagy aláírja, vagy itt sem vagyok. -Volt a válasz. :-(
Hosszas diskurzus és a vásárlói jogokra hivatkozás után végül adott egy cetlit.

Két nap múlva sebbel-lobbal  hozza vissza a futár. (Természetesen előzetes értesítés nélkül, még szerencse, hogy éppen itthon voltam.)
Nézem a javítási munkalapot, amelyen a hibajelenség leírása rublikában csak "bevizsgálás" szó volt feltüntetve. Gyanút fogva azonnal kipróbáltam a készüléket:
ugyanaz a hiba.
Hívom a szervizt és kérdezem a XIII János nevű szerelőt (bemutatkozásom után sem volt hajlandó a nevét elárulni) és kérdezem, miért nem végezte el a javítást..
Nem akarom a sok ködösítő szöveget megismételni, mert nincs értelme. A gyors tempóban növekedő  telefonszámlám mértékét kimélendő - bemutatkoztam, hogy szakember vagyok és értek a készülékhez: Azt is elmondtam, mi a hiba.
Szerencsém volt: ezek után  elmondta, hogy a készülék nem is alkalmas arra, hogy a grill a használati leírásban leírt ideig be legyen kapcsolva, mert a hőszigetelése úgymond hiányzik.
Mondom, miért nem írja ezt le? Miért írta ezek után mégis a "bevizsgálást" a javítási munkalapra?
- Nem tehetek mást. A válasz.. Hmmmm.....
- Mindegyik cég ugyanezt csinálja .- Folytatja
- Ezek a mikrók tulajdonképpen nem is alkalmasak grillezésre.
Legalább is olyan grillezésre, ahogy a  használati leírásban ez le van írva. Teszem én hozzá.

De mit tudok én ezzel az üggyel kezdeni? Veszekedhetek, perlekedhetek éveken keresztül. 
Talán nekem adnak igazat kb. három év múlva. 

Tegye ezt a több ezer többi becsapott  vásárló is? Kinek jó ez?????????

Mert a rendszer így lett kitalálva......


daniko
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. február 06. 15:28 526
Tisztelt Szakértő!

Információt szeretnék kérni abban, hogy internetes kupon vásárlásnál a termék vásárlásától való elállás után a szolgáltató meghatározhatja-e a visszaszállítás feltételeit, módját.

Esetemben az alábbi feltételeket szabták:

A termékért futárt küldünk.
Kiszállítás díja:900Ft
Visszaszállítás díja:1800Ft.

 A honlapon ezek a feltételek egyáltalán nem szerepelnek. Legalábbis én nem találtam meg.

Várom segítő válaszukat!

Köszönettel: Dobóné Anikó     Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE

Mézi
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. február 04. 17:26 525
Tisztelt Szakértő!

Segítséget és felvilágosítást szeretnék kérni, hogy milyen engedélyeket kell beszereznem ahhoz, hogy az általam elkészített mézeskalács figurákat becsomagolt formában ajándékként árulhassam különböző boltoknak. A mézesfigurákat készíthetem e saját otthoni konyhámban vagy erre is van jogszabály hogy milyen helyiségben készíthetem, illetve milyen jelezéssel (Impressziummal) kell ellátnom a termékeket? Várom válaszát. Tisztelettel: Mézi

Rbebe
tag
Hozzászólások száma:
1
2014. január 27. 08:54 524
Tisztelt Szakértő!

2013.12.16-án adtam le a betört kijelzőjű 2 hetes mobiltelefonomat javítani a szervíz átvevőpontján. Azt tudtam, hogy fizetnem kell a javításért. 2014. 01. 14-én küldtek ajánlatot, amit elfogadtam, de azóta válaszra sem méltattak, Telefonon érdeklődtem, de a javítás határidejéről alkatrész hiány miatt nem tudtak felvilágosítást adni. arra szeretnék választ kapni, hogy ilyen esetben van-e valamilyen határidő, amin belül el kell végezni a javítást.
Válaszát előre is köszönöm.
Rácz Béla